YAKLAŞIK BİR YILDIR BLOGLA İLGİLENEMİYORUM İŞLERİMİN YOĞUNLUĞUNDAN.İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.İNŞALLAH YAZ DÖNEMİNE DOĞRU GÜNCELLEME YAPACAĞIM.BUGÜN 18 MART 2014 SALI

11 Haziran 2012 Pazartesi

M.E.B Rehberlik Kadrosu'na Atanmak (Ali Bey'in Sorusu)


Soru :  "Merhaba benimde size psikoloji mezunu olarak sorum olacaktı.
Formasyonlu bir psikoloji mezunu olarak halihazırda 4b li veya sözleşmeli olarak çalıştığımızı veya daha işe başlamamış ancak puanımızla yazdığımız yeri kazandığımızı varsayalım.
 Bundan sonra sözleşmeli veya kadrolu çalışıyor iken Milli Eğitim Bakanlığı atamalarında p10 puanımızla Rehber Öğretmen olarak yazdığımız yeri kazandığımız takdirde geçiş süreci nasıl olacak bir bilginiz var mı?  Gene  sözleşmeli veya kadroluda olduğu gibi 1 sene kuralı buradada olacak mı? 
  MEB'e geçişin puanla kazanılmış olması durumda sadece muvafakatın yeteceğini belirtiyor kimileri. Kısacası MEB'in farklı bir statüde olduğundan dolayı ister sözleşmeli ister kadrolu kazanalım sözleşmeli veya kadrolu çalışırken muvakafat aldığımız takdirde istifaya gerek olmadan geçebileceğimizi belirtiyorlar. Ama kimileride 1 sene bekleme kuralının geçerli olduğunu söylüyor. 
  Bu şekilde rehber öğretmenliğe başvurmak isteyenler açısındanda yararlı olabileceğini düşündüğümden benim sorumuda cevaplayıp yayınlarsanız memnun olurdum.

 Saygılar"

Cevap : Ali Bey bahsettiğiniz durum kurumlararası geçiş prosedürüne dahil olan bir süreç.Devlete atandığınızın ilk yılında asaletinizi almanız önemlidir.Bu notum devlete 4a yani memur kadrosu ile atanmış olmanız durumunda geçerli (Bu ay bu konuda MEB il müdürlüğü ile görüşme yaptığım için biliyorum). Muvaffakat durumu sözkonusu bu durum Sağlık Bakanlığı için pek sorun olmuyor yani başhekimlikler doktor harici personelin farklı bakanlığa geçişinde sorun çıkarmıyor ancak diğer bakanlık kurumları nasıl yaklaşım içindeler bilmiyorum.

Sözleşmeli pozisyonunuz hangi kurumda olursanız olun kadrolu pozisyonunuza geçişte sorun oluşturmayacaktır.Sözleşmenin feshi durumunda herhangi bir hukuki durum sözkonusu olmadığı için MEB atamasında rahatlıkla görevinize başlayabileceğinizi düşünüyorum (Şahsi düşüncem).

Özel Not : Atamalarda önceliğin rehberlik bölümü mezunlarında, daha sonra formasyon sahibi branşlarda olduğunu tekrar hatırlatmak isterim.

Sorunuzla ilgili veya yeni bir sorunuz varsa uzmansayfasi@gmail.com adresine mesaj atınız.

Hayırlı olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder